گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

پنج دلیل که چرا لینوکس برای برنامه نویسی بهتر است

1. لینوکس رایگان است


برای دانلود و نصب یک سیستم عامل لینوکس هزینه ای به شما نمی دهد. این عالی است که آیا شما یک سرگرم کننده، یک دانش آموز یا کسی هستید که در یک برنامه نویس حرفه ای کار می کنید. شما مجبور نیستید بیش از پولی را که هنوز ندارید بپوشانید. همه چیز شما نیاز به یک کامپیوتر سازگار با لینوکس است و احتمال قوی وجود دارد که شما در حال حاضر انجام دهید.


2. لینوکس نصب آسان است


اکثر مردم هرگز یک سیستم عامل را نصب نکنند. آنها حتی ممکن است مفهومی از آنچه دارند وجود نداشته باشند. این ایده نصب لینوکس را بسیار سخت تر می کند.

اما شما یک برنامه نویس هستید شما به راحتی می توانید چگونگی جستجو برای یک سیستم عامل لینوکس، گرفتن ISO و نوشتن آن به یک درایو USB. شما هیچ مشکلی با فشار دادن کلید تابع لازم در هنگام بوت شدن و مرور دستورات روی صفحه ای که دنبال می کنید ندارید. هنگامی که یک درایو Live USB را بوت کرده اید، نصب لینوکس نه تنها از نصب یک برنامه در ویندوز متفاوت است.


3. شما نسبت به Tinker آزاد هستید


لینوکس محل ایده آل برای قرار دادن مهارت های خود را به آزمون ارائه می دهد. شما می توانید به کد منبع تقریبا به هر بخش از سیستم عامل خود دسترسی داشته باشید، از رابط گرافیکی تا هسته.


4. برای اکثر زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می شود


نیاز به نوشتن در C، C ++، CSS، جاوا، جاوا اسکریپت، HTML، PHP، Perl، Python، Ruby یا Vala؟ لینوکس از همه آنها پشتیبانی می کند و لیست ادامه می یابد. مطمئنا، شما بعضی از موانع را خواهی دید. ویژوال بیسیک تنها از ویندوز پشتیبانی می کند، اما شما می توانید از Swift اپل استفاده کنید. به طور کلی، اگر یک زبان برنامه نویسی به یک سیستم عامل خاص محدود نشود، احتمالا در لینوکس کار می کند.


5. انتخاب از طیف وسیعی از برنامه های کاربردی


تصویر محبوب یک برنامه نویس شامل نشستن در مقابل یک صفحه نمایش سیاه پوست پر از متن سفید یا سبز است. شما می توانید کد را به طریقی بنویسید یا می توانید یک ویرایشگر متن را بسازید. گزینه های ناراحت کننده مانند Gedit و Kate ممکن است همه ی شما باشند. Emacs، nano و Vim گزینه هایی هستند که می توانید از داخل ترمینال استفاده کنید. Atom یک گزینه متقابل پلتفورمی است که به عنوان Chrome قابل گسترش است. یا شما ممکن است یکی از بسیاری از عاشق متن Sublime باشد.


ابراهیم موسوی

۹۴۱۸۳۲۲۳۹

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد